İngiltere bu haberi konuşuyor: Boris Johnson ve eşi hakkındaki iddia ortalığı karıştırdı

İngiltere’nin saygın gazetelerinden Times’ta Cumartesi günü yayınlanan bir haber memleketler arası kamuoyunun gündemine oturdu. İngiltere Başbakanı Johnson’ın dışişleri bakanlığı periyodunda sevgilisi olan Carrie Symonds’a 122 bin dolarlık maaşla iş vermeyi planladığının belirtildiği haber ise bir anda ortadan kayboldu.

İngiltere’nin saygın gazetelerinden The Times’ın Cumartesi günü yayınladığı bir haber ve akabinde gelen sansür milletlerarası kamuoyunun gündemine oturdu…

İngiliz The Times gazetesinin tecrübeli muhabiri Simon Walters imzalı haber Cumartesi günü gazetenin basılı edisyonunda 5’inci sayfada yayınlandı. Ancak bu haber gazetenin kent baskısında kaldırılırken bu haber internet sitesi üzerinde de hiçbir vakit paylaşılmadı. Bu duruma dikkat çeken ABD’nin saygın gazetesi New York Times ise bu “sansüre” dikkat çekti.

Haberde Başbakan Boris Johnson’ın dışişleri bakanlığı vazifesini üstlendiği 2018’de birlikte olduğu ve daha sonra evleneceği Carrie Symonds’u bakanlık bünyesinde işe almayı planladığı ifşa edildi. Gazetenin haberine nazaran Johnson 2021’de evlendiği ve çocuğunun annesi olan Symonds’a yıllık 100.000 pound (yaklaşık 2.12 milyon TL) ödenecek bir iş verilmesini gündemine alındığı belirtildi.

Symonds’a işin daha sonra verilmediği belirtilirken bu haberi daha sonra İngiliz tabloid gazetesi Daily Mail de yayınladı. Daily Mail’de yayınlanan haber de kısa bir mühlet sonra silindi. Öte yandan İngiliz Başbakanlık Ofisi yetkilileri haberin yayınlanmasından evvel The Times ile görüşüldüğünü doğruladı. İngiliz medyası bu durumun büyük bir skandal olduğunu aktarırken The Times mevzuyla ilgili bir açıklama yapmadı.

TAHT OYUNLARI

Haberi yapan Walters’ın geçmişte en büyük destekçilerinden birinin Daily Mail’in yayın direktörü Geordie Greig olduğuna dikkat çeken New York Times, Greig’in geçen yılın Kasım ayında misyonundan alınmasından sonra gazetenin duruşunun Johnson’a karşı daha yumuşak olduğunu hatırlattı.

Greig’in ayrılmasından kısa bir müddet sonra Walters’ın da kovulduğuna dikkat çeken gazete, The Times’ın yayın direktörü John Witherow’un da haberin yayınlandığı devirde izinde olduğu ortaya çıktı. Walters ya da Witherow hususla ilgili bir açıklama yapmadı.